Tower Crane تاور کرین پتن

دسته بندي اخبار

تاور کرین کومانزا در ساخت پل خلیج کادیز اسپانیا

تاریخ انتشار:دوشنبه 5 بهمن 1394

دو تاور کرین کومانزا (کومانسا) مدل 21LC400 به مدت 8 سال بر روی پل کار کرده اند، و ساخت آن در سپتامبر سال 2015 پایان یافت و شهر کادیز را به شهر پورتو رئال، در اسپانیا متصل کرد.
 این پل عموما به نام "پل la Pepa" شناخته می شود، این پروژه دارای منافع اجتماعی و اقتصادی مهمی برای شهر کادیز است، تا به حال تنها دو راه باریک و قدیمی به خارج از شهر برای عبور به طرف دیگر از خلیج بوده است. علاوه بر این، پل یکی از زیرساخت های عمده در اسپانیا است که در سال های اخیر ساخته شده است و یک چالش مهندسی است.تاور کرین کومانسا در خلیج کادیز اسپانیا
با ابعاد بزرگ آن، این پل کابلی غالبا از هر نقطه در خلیج قابل مشاهده است. مجموع طول این پل 3092 متر است، و دارای دو برج اصلی به ارتفاع 185 متر ، فاصله دهانه اصلی بین آنها 540 متر ، و از سطح دریا ارتفاع 69 متر بالاتر قرار گرفته است.
دو تاور کرین کومانزا Comansa 21LC400 که بر روی دو برج بزرگ کار می کردند، متعلق به ناوگان ماشین آلات شرکت ساخت و ساز Dragados است،که یکی از آنها در حاشیه خلیج Puerto Real، و دیگری در وسط دریا نصب شده است.
 تیمی از Eleva Grúas Torre، مستقر در Seville، در پروژه برای نصب و راه اندازی و پیاده سازی تاور کرین ها ، و همچنین تعمیر و نگه داری جرثقیل ها حضور داشت.تاور کرین کومانزا در وسط خلیج کادیز
 Tomás Criado ، مدیر Eleva Grúas Torre گفت: "دو تاور کرین حداکثر به ارتفاع 195.6 متر رسیده اند. تند بادهای قوی در خلیج کادیز بسیار شایع هستند، با قدرت بسیار بیشتر در چنین ارتفاعی، که مانع بسیاری از وظایف بر عهده ی تیم ما می شد."
نصب دو تاور کرین یک چالش کامل بود خصوصا که یکی از آنها واقع در وسط خلیج بود. یک موبایل کرین بر روی یک قایق (کرجی) تاور کرین را با حداقل ارتفاع برای کاج که 14.2 متر زیر قلاب بود ، نصب کرد. با این پیکربندی، تیم Eleva Grúas Torre می تواند با شروع ارتفاع دادن و اضافه کردن ده سکشن باقی مانده به ارتفاع خود ایستایی 69.2 متر برسد.
 با این ارتفاع اولیه، تاور کرین کار ساخت و ساز برج اصلی پل را آغاز کرد.هم زمان با ارتفاع گرفتن برج ، تاور کرین نیز به بالا رفتن ادامه داد تا زمانی که به ارتفاع نهایی 195.6 متر رسید. و با داشتن پایه تثبیت بتونی، تاور کرین 21LC400 به چهار کمربند نیاز داشت تا اطمینان حاصل شود که می تواند بدون مشکل در چنین ارتفاع موثری کار کند.
وظیفه تاور کرین های 21LC400، هر دو با حداکثر ظرفیت بار 18 تن، شامل در بلند کردن سازه های فلزی و بتن مورد نیاز دکل و پس از آن، بلند کردن کابل های که عرشه پل را پشتیبانی کند،بود. 110 کیلو وات قدرت موتور های قلاب به تاور کرین ها اجازه می داد تا با سرعت و بازدهی بالا در طول این 8 سال ، کار کنند.
در طول کار، تغییر در طراحی لنگر فلزی که محل اتصال کابل های فولادی به دکل، تیم مهندسی لیندن کومانزا را مجبور کرد تا به سرعت یک راه حل برای یک وضعیت غیر منتظره مهم پیدا کنند .لنگرها ، در ابتدا وزن کمتر از 18 تن برای بالا رفتن داشته و توسط جرثقیل در محل مناسب نصب می شدند ، به بیش از 23 تن افزایش وزن پیدا کردند.پل خلیج کادیز اسپانیا و تاورکرین کومانزا
مدیران پروژه برای قرار دادن لنگرهای برج واقع در ساحل، از یک موبایل کرین با تناژ زیاد استفاده کردند، چیزی که برای برج واقع در دریا غیر ممکن بود. در این مورد، باید تاور کرین می توانست این لنگرها را بلند کند، واحد تحقیق و توسعه کومانزا به بررسی و تقویت واحدهای متحرک جرثقیل (قرقره، مجموعه شاریوت / قلاب، کابل قلاب، و غیره) و افزایش وزنه در کنفلش برای آماده کردن تاور کرین 21LC400 برای بلند کردن بار اضافی تحت نظارت فنی تیم Eleva Grúas Torre پرداخت.
جداسازی قطعات، بزرگترین چالش
هنگامی که وظیفه دو تاور کرین کومانزا در تابستان 2015 به پایان رسید، تیم Eleva Grúas Torre دمونتاژ تاور کرین ها را آغاز کرد.در حالی که هر دو جرثقیل یک پیکربندی نصب شده بودند، موانع مختلفی در هنگام پیاده سازی داشتند.دمونتاژ فلش تاور کرین با جرثقیل مفصلی بر روی برج پل
دمونتاژ جرثقیل در وسط خلیج اولین قدم برای اتمام کار بر روی پل بود. جرثقیل چهار کمربند متصل به برج داشت ، که بلندترین آن قطعه ای با وزن 10 تن و طول 23 متر بود. برداشتن آن را با یک موبایل کرین به دلیل ارتفاع و وجود کابلهای پل غیر ممکن بود، به طوری تاور کرین این عملیات را انجام داد.
تاور کرین 21LC400 بوسیله کاج کاهش ارتفاع داد و هنگامی که به حداقل ارتفاع ممکن رسید، واحد گردان بین برج پل و فلش تاور کرین قرار گرفت، بنابراین لازم بود تا قسمت هایی از فلش دمونتاژ شوند. یک جرثقیل مفصل دار، واقع در بالای برج پل برای وظایف تعمیر و نگهداری پل درآینده بود، برای این کار مورد استفاده قرار گرفت.باز کردن فلش تاور کرین کومانزا
 این جرثقیل قسمت های فلش و کنفلش تاور کرین را به ترتیب جدا کرد و آنها را در بالای برج قرار داد به طوری که خود تاور کرین می توانست آنها را به پایین (کف) پل منتقل کند. چنین کاری در صورتی ممکن بود فلش تاور کرین 21LC400 از 50 متر به 20 متر کاهش پیدا کند، و در این حالت تاور کرین قادر خواهد بود تا آزادانه بچرخد و قطعات خود را جدا کند.
تاور کرین 21LC400 که در ساحل نصب شده در مقایسه با تاور کرین وسط خلیج نزدیک تر به برج پل بود. هنگامی که کوتاه کردن بازوی تاور کرین رسید ، جرثقیل مفصل دار واقع در بالای برج پل قادر به رسیدن انتهای فلش تاور کرین 21LC400 نبود. لازم بود تا از یک وسیله خاص که توسط تیم مهندسی لیندن کومانزا طراحی شده ، استفاده شود و طول فلش با باز کردن دو قسمت آن از 50 متر به 30 متر برسد. با این ترتیب، جرثقیل مفصل دار قادر به باز کردن قسمت باقی مانده و رساندن طول فلش تاور کرین 21LC400 به 20 متر بود.مشارکت تاورکرین کومانزا در پل خلیج کادیز اسپانیا
به علاوه، برای کاهش طول فلش لازم است تا قطعات به ترتیب جدیدی جدا شوند ، انتقال وینچ شاریوت به 20 متری فلش، و تغییر در انتهای فلش . در نهایت،تاور کرین 21LC400 قادر به باز کردن کمربند سوم و چهارم خود شد، جدا کردن دو کمربند پایینی توسط یک موبایل کرین انجام گرفت.

prescription coupon card coupon prescription cialis free coupon
کاتالوگ تاور کرین

ارتباط باما

دفتر تهران: خیابان پاسداران-خیابان شهید کلاهدوز(دولت)-بین چهارراه قنات و کاوه-روبروی خیابان شهید مطهری-شماره 276-واحد 1   تلفن:22766747-021   نمابر:22766748-021
نمایشگاه و انبار تاور کرین سلفچگان:  کیلومتر 45 جاده قم,دلیجان- منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان
دفتر مرکزی و کارخانه اصفهان: منطقه صنعتی دولت آباد-فرعی اول(جامی 2)-پلاک 31
تلفکس : 6-95024603-031 , 45836808-031           همراه : 4603 311  0913 

آمار بازدید

تاریخ امروز: شنبه 6 مرداد 1403
کاربران جاری : 15 نفر
بازدید امروز : 381
بازدید دیروز : 810
مجموع بازدیدها : 2338338