شرکت قائم توسعه جم در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز بازرسی و کنترل تاور کرین ها در در دستور کار خود قرار داده است.
استاندارد ایمنی F.E.M اروپا
روشهای بازرسی تاور کرین به 3 مورد کلی تقسیم می شوند.
بازرسی از جرثقیل های برجی به سه روش زیر انجام می شود:
1. بازرسی پیش از شروع کار توسط راننده
در این بازرسی که به شکل روزانه و قبل از شروع شیفت کاری توسط راننده انجام می شود موارد زیر به صورت چشمی بازدید می شوند:
- کلیه موارد ارایه شده در دفترچه راهنمای عملیاتی دستگاه
- کنترل های عملیاتی و اضطراری
- بازرسی ترمزهای ایمنی تاور کرین
- بازرسی قفل، کلید و نشانگرهای ایمنی
- بازرسی چشمی از ساختار دستگاه
- قرارگیری صحیح سیم بکسل درون درام و قرقره ها
- بازرسی با هدف تشخیص آسیب دیدگی سیم بکسل ها
راننده موظف است قبل از شروع شیفت، تجهیزات و وسایل حفاظت فردی خود را بررسی کند.
نتایج بازرسی های فوق به طور روزانه در دفترچه مخصوص ثبت و نگهداری می شود.
2. بازرسی مداوم
یک برنامه منظم و مداوم بازرسی و تعمیر و نگهداری برای هر جرثقیل طبق توصیه سازنده باد فراهم شود. این برنامه بازرسی توسط فرد با صلاحیت به صورت بازدید چشمی و طبق موارد ذیل انجام می گیرد:
- هماهنگی عملکرد و کنترل سرعت اجزا
- کنترل های عملیاتی و اضطراری، تجهیزات، نشانگرها و قفل های ایمنی
- روغن کاری قسمت های متحرک، بازرسی از اجزای فیلتر روغن و سطح مایعات دستگاه
3. بازرسی عمده 10 ساله
این بازرسی با اهداف کلی زیر انجام می شود:
- وضعیت عملکرد بخش های ساختاری، مکانیکی، الکتریکی و هیدرولیکی دستگاه
- استفاده از آزمون های غیرمخرب برای شناسایی عیوب طبق استاندارد مربوطه
- سیستم های ترمز
- سیستم های کنترلی، ایمنی و اضطراری
- مناسب بودن دستورالعمل های ایمنی و اجرایی مطابق شرایط کار
منبع: سایت پی اچ کیو